ادامه مبحث “وقت بیشتری برای کارهای خود بیابید”

استرس و راههای مقابله با آن

بخش دهم-  ادامه مبحث وقت بیشتری برای کارهای خود بیابید

برخی از مواقع باید برای پیدا کردن وقت، برخی از کارهایتان را به افراد دیگری واگذار کنید تا آنها کارهایتان را انجام دهند اما در این بین ممکن است بروز برخی فکرها، از قبیل اینکه ممکن است او به خوبی من این کارها را انجام ندهد، یا او دقت من را در کارها نخواهد داشت، شما را آزار دهد اما باید با این موضوع کنار بیایید و کارهایتان را مدیریت کنید. شما همچنین می‌توانید با شرح دادن کارهایتان برای فرد انجام دهنده, دقیقا کاری را که می‌خواهید از او تحویل بگیرید و از اینکه فردی دیگر کارهایتان را یاد می‌گیرد و یا به او آموزش داده‌اید لذت ببرید. همواره سعی کنید با لحن مناسبی با او سخن بگویید و در پایان کار از او تشکر کنید، این نکته را هم هیچ وقت فراموش نکنید که نباید او را لحظه به لحظه چک کنید و چک کردن‌های زیاد لزوما منجر به کسب نتیجه دلخواه نخواهد شد.

برای مدیریت وقت نکته‌های زیادی وجود دارد از جمله اینکه برای اینکه وقت زیادتری داشته باشید، ایمیل‌های خود را در وقت مشخص و به یکباره جواب بدهید، یا تمام خریدهای خانه خود را جمع کرده و به یکباره در یک زمان مشخص انجام دهید. این موضوع حتی می‌تواند درباره پختن غذا نیز کاربرد داشته باشد!

اگر بخواهید تکنولوژی(البته در مدیریت وقت) به کمک شما خواهد آمد! کافی است برخی از خریدهایتان را به صورت آنلاین انجام دهید و یا صورتحساب فیش های برق یا گاز را به صورت آنلاین پرداخت کنید. البته در رابطه با تکنولوژی باید توجه کنید که نباید وقت خود را با گشت و گذار در اینترنت هدر بدهید و یا هر اندازه که دلتان خواست پای تماشای برنامه های تلویزیونی بنشینید.

اگر باز هم در انجام کارهای روزمره خود احساس کمبود وقت داشتید، دیگر کمی باید به خود زحمت بدهید و صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید تا بتوانید وقت بیشتری برای انجام کارها برای خود فراهم کنید. البته این موضوع همیشه برای شما خوشایند نخواهد بود و همیشه نیز بعید است که بتوانید آن را اجرا کنید اما بسته به نیاز روزمره خود می توانید این موضوع را اجرایی کنید.

در اجرای برنامه ریزی برای وقت خود هیچ گاه تسلیم نشوید و به خود انگیزه دهید، برخی وقت‌ها ممکن است مجبور شوید از انجام برخی کارها به دلیل استرس بیش از اندازه‌ای که بر شما وارد می‌کنند، دست بکشید اما در کل با انجام این راهکارها می‌توانید استرس ناشی از کمبود وقت در زندگی خود را از بین ببرید.

به پایان بخش دهم رسیدیم. در بخش بعدی درباره اهمیت غذاخوردن درست، خواب و ورزش در مقابله با استرس صحبت می کنم و اینکه چگونه به کمک این موضوعات استرس زندگی خود را کاهش دهیم.

شما همراهان عزیز می توانید مطالب کاربردی در حوزه روانشناسی ورزشی را در کانال تلگرامی  تخصصی روانشناسی ورزشی به آدرس spbarzegar@ دنبال کنید

دیدگاه ها